Cum scriem o notificare despre imposibilitatea restituirii plăților din partea unei Agenții de Turism Răspunde avocatul Alexei Gherțescu

Liliana News, News, Noutăți, Noutăți Leave a Comment

Codul Roșu de Epidemie anunțat în țară și măsurile restrictive impuse agenților economici te-au adus și pe tine în imposibilitate de activitate. Agențiile de Turism sunt printre cele mai afectate companii, fiind nevoite să stopeze total activitatea și ne mai putând să-și onoreze anumite obligații contractuale. E nevoie de o notificare din partea agenției către persoanele cărora nu le va putea restitui anumite plăți. Avocatul Alexei Gherțescu, expert AIM pe domeniul legal, îți explică ce trebuie aceasta să conțină aceasta.
Ce este o notificare?
Notificarea se impune în relația cu un partener / prestator sau furnizor, în cazul imposibilității de executare a obligațiilor (achitare, livrare, etc.) generate de o situație excepțională. Dar fiind situația de urgență anunțată de Parlamentul Republicii Moldova și de Cod Roșu, referitor la situaţia epidemiologică legată de infecţia COVID-19, antreprenorii care au rămas în imposibilitate de activitate pot recurge la o notificare pe care o vor adresa companiei către care nu poate fi achitat un serviciu sau bun prestat pentru compania sa, ori executată altă obligație.
Când compania de Turism poate recurge la o notificare?
Turismul este printre cele mai afectate sfere în situația dată. Agențiile s-au pomenit în incapacitate completă de lucru, iar veniturile au scăzut practic la zero. Companiile nu pot restitui sumele achitate în avans de clienți, întrucât acestea au fost deja partenerilor din străinătate care se află la moment în aceleași condiții. Agenția va anunța fiecare client despre imposibilitatea rambursării printr-o notificare oficială.
Ce trebuie sa conțină această notificare?
Recomandarea noastră este ca notificarea să conțină mai multe elemente: datele companiilor (sau persoanelor fizice) implicate; referința la articolul din Codul Civil care vă dă dreptul de a da această notificare; referința la contractul care reglementează relația dintre
cele două companii; explicarea cauzelor care au generat această imposibilitate de achitare sau rambursare a banilor și o concluzie
privind neexecutarea obligațiilor pe perioada menținerii măsurilor extraordinare; data și semnătura (ștampila companiei).

Mai jos aveți un exemplu care conține schema și referințele legale pe care trebuie să le
menționați în notificare

Alexei Gherțescu, avocat.

Acțiunea este susținută de Agenția Elvețiană pentru Cooperare(SDC) în cadrul proiectului “OPTIM- Oportunități prin Tehnologii și inovație în Moldova” , realizat de Helvetas Swiss Intercooperation.

Model Notificare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *