Reducerea poverii de raportare pentru mediul de afaceri | AIMM

Reducerea poverii de raportare pentru mediul de afaceri

Procesul de raportare consumă foarte multe resurse în orice afacere. Fie că este vorba de timp, bani sau angajați. Reducerea poverii de raportare este acum un subiect activ de discuții pe platforma Consiliului Economic.

Pe  29 martie AIM a participat la ședința Consiliului Economic pe lângă Prim-ministru pe tema rapoarte în afaceri. A fost creat un grup de lucru pentru reducerea poverii de raportare, iar Ministerul Finanțelor a fost numit coordonator al acestui grup.

Iată 3 lucruri care s-au stabilit la ședință:

  1. Biroul Național de Statistică va examina posibilitatea implicării „curatorilor” din birourile teritoriale în recepționarea rapoartelor de la orice agent economic când se formează cozi la alți „curatori” și va informa Consiliul Economic despre rezultate până pe data de 15.04.2019.
  1. Serviciul Fiscal de Stat și  Centrul de Tehnologii Informaţionale în Finanţe (CTIF) vor explora soluții de excludere a vizitelor agenților economici la oficiile SFS și CTIF pentru inițierea utilizării serviciilor fiscale electronice și va informa Consiliul Economic despre rezultate până pe data de 15.04.2019.
  1. Informația de la mediul de  afaceri este esențială pentru o schimbare eficientă și participanții la ședință au fost îndemnați să prezinte propuneri pentru optimizarea procedurilor de raportare, inclusiv în cadrul platformei ghișeului unic raportare.gov.md și a poverii de raportare, până pe data de 15.04.2019.

Noi putem oferi un feedback cum au loc lucrurile în practică și ceea ce creează dificultăți. Dacă vreți să vă expuneți opinia despre acest subiect cmpletați acest formular: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdEKHTDTIG7hjmulCqp6YdO0j_SssK2Enx6tsdJKcwheloWNg/viewform?vc=0&c=0&w=1

Disclaimer: Acest articol face parte din proiectul finanțat printr-un grant de la Departamentul de Stat al Statelor Unite – “O voce mai puternică pentru întreprinderile mici”. Opiniile, concluziile și concluziile prezentate aici sunt cele ale autorului și nu reflectă neapărat cele ale Departamentului de Stat al Statelor Unite.