MIRA.MD: ULEIURI SĂNĂTOASE LA UN CLICK DISTANȚĂ | AIMM

MIRA.MD: ULEIURI SĂNĂTOASE LA UN CLICK DISTANȚĂ

MIRA este o afacere de familie, fondată de soții Marian și Cristina Ceban în anul 2019. Dacă la început aceștia produceau doar uleiuri presate la rece și nerafinate de floarea soarelui, in și armurariu, acum au deja în vânzare peste 10 tipuri de ulei din diferite nuci și semințe. 

Marian și Cristina Ceban au creat și un shop online prin intermediul căruia își vând produsele în toate colțurile Moldovei și au beneficiat de mentorat în cadrul programului ˝ E●comerț: de la zero la profit ˝.

Cum ați început afacerea Dvs în comerțul electronic?

Am lansat site-ul odată cu afacerea – în 2019. Noi credem că oamenii trebuie să aibă acces la alimente naturale, minim procesate, iar era  tehnologiilor și a informației ne pot ajuta să le-o furnizăm cât mai rapid. 

Iniția, duceam evidența cumpărătorilor într-un document Excel. Peste 1 an, datorită unui proiect de la ODA am reușit să cumpărăm CRM și 1C seria UK, cu interfața simplificată, special pentru managerii de vânzări. 

Cum ați gestionat primele provocări și obstacole întâmpinate în această industrie?

Prima provocare prin care am trecut a fost marketingul digital. Pentru că eram la început de drum cu resurse financiare mici,  ne-a fost foarte greu să identificăm specialiști buni la un preț adecvat, care să ne înțeleagă produsul și să-i construiască o strategie eficientă.

Din păcate, puține agenții de marketing își asumă responsabilitatea pentru  rezultatul campaniilor de promovare. 

În primul an am investit peste 100 000 de lei în promovare, iar în următorul an le-am redus la 9000 de lei – rezultatele au fost aceleași. 

Momentan suntem în căutarea unei companii care să ne ajute să ajungem la consumatorul nostru și să ne creștem totodată vânzările.

Cum ați depășit aceste provocări și ce lecții importante ați învățat din această experiență?


1. Antreprenorul trebuie să înțeleagă măcar în linii generale cum funcționează marketingul digital 
2. Să investesc în proprii specialiști de marketing și vânzări

Care sunt principalele beneficii pe care le-a adus comerțul electronic afacerii dvs.?

Cel mai important beneficiu este că suntem mai aproape de clienții noștri, iar aceștia pot fi din orice localitate a țării sau peste hotare. În prezent suntem solicitați și pe piața românească, de aceea încercăm să identificăm posibilități de a ajunge și acolo. 

Cum v-a influențat programul de mentorat în dezvoltarea afacerii dvs. în comerțul electronic și care au fost cele mai valoroase sfaturi sau resurse primite de la mentor?

Încă lucrăm cu mentora Mariana Melnic la 3 categorii foarte importante pentru afacerea noastră, și anume: 

1. Cum sa aleg corect echipa
2. Care este structura  unei strategii de digital marketing și la ce trebuie să atrag atenția ca și antreprenor
3. Cum se elaborează corect un buget pentru promovare.

Care sunt valorile companiei MIRA? 

Familia, Natura, modul de viață Sustenabil și o producere ZeroWaste sunt valorile noastre pe care ne bazăm când dorim să creăm ceva nou sau să îmbunătățim prezentul.

De aceea, am dori ca până-n  2026 să plantăm un lot de 5 ha cu copaci, formând o mică pădurice în inima Moldovei, o oază de recreere.

Uleiurile presate la rece Mira pot fi cumpărate pe www. mira.md

Proiectul “Digitalization resource hub for SMEs” este implementat de AIM, cu sprijinul  Proiectului Tehnologiile Viitorului finanțat de USAID, Suedia și Marea Britanie