Pe data de 16 septembrie, David Smith, președintele AIM a participat la e-TAXCON 22 – cea mai mare conferință în domeniul fiscal din Republica Moldova. La acest eveniment, David a vorbit despre DIGITALIZAREA RELAȚIILOR FISCALE și că de fapt, majoritatea site-urile afacerilor din Moldova sunt doar niște cataloage de produse care nu fac e-commerce.
Pentru ca Moldova să construiască un sector de comerț electronic înfloritor, sunt necesare reforme multiple:
– Adoptarea propunerii de reformă a facturării fiscale a AIM – Pentru ca tranzacțiile B2B să fie efectuate online, este esențial să se elimine formatul actual al Factura Fiscal (cu ștampile și semnături) și să-l înlocuiască cu următoarele reforme. Ambele sunt prezentate în propunerile legislative existente ale AIM.
– Acceptarea Bonului Fiscal ca document principal pentru cheltuielile companiei efectuate cu numerar sau card. Implementarea unui sistem flexibil de factură și e-factură (pdf prin e-mail, document scanat, etc) pentru plățile B2B efectuate prin transfer bancar sau unde este necesară confirmarea livrării.
– Dezvoltarea E-BonFiscal – Companiile trebuie să poată emite bon-fiscale digital clienților. Acest sistem trebuie să aibă următoarele componente: Integrare simplă / Model API – Acest sistem ar trebui să fie simplu de integrat pentru companiile mari sau mici în platformele lor de vânzări online.
Propunerile legislative AIM pot fi văzute aici: https://sme.md/aim-a-expediat-o-scrisoare-guvernului/