Astăzi, 7 octombrie, Alianța Întreprinderilor Mici și Mijlocii a organizat un eveniment tematic unde au participat antreprenori din diferite industrii și reprezentanți ai trei portaluri de știri din țară: diez.md, Interakt Media și Newsmaker.md.
În calitate de invitați au fost Alexandru Lebedev, fondator și CEO la diez.md, Irina Ghelbur, managing Director la Interakt Media și Natalia Melnic, redactor la Departament economic din cadrul platformei newsmaker.md. Aceștia au reiterat importanța interacțiunii dintre media și IMM-uri: cât de importantă este relația, cât de necesar este să știe cum să valorifice această relație pentru a-și dezvolta afacerea și a aborda un subiect astfel încât acesta să ajungă în vizorul publicului larg, datorită mass mediei. Tot prin intermediul presei, antreprenorii pot iniția și înainta inițiative comune spre a aduce anumite schimbări în comunitate și la nivel guvernamental.
„Misiunea noastră ca și portal de știri este să le facem viața oamenilor mai ușoară. Toată informația care există o structurăm frumos, astfel încât cititorilor să le fie clar unde și ce să caute. Totodată, diez.md știe care sunt realitățile din țară și este destul de flexibil în colaborarea cu businessul mic și mijlociu. Apreciem mult când partenerii nu uită de această colaborare și atunci când „se pun pe picioare”, revin la noi cu alte solicitări, achitând unele servicii” a menționat Alexandru.
Irina Ghelbur a vorbit despre faptul că Agora.md, mai ales în ultimul an, s-a concentrat pe subiecte de business: „Suntem o platformă care unește și adună o comunitate în jurul unor informații relevante din sectorul guvernamental, de business sau oameni. Platforma are proiecte precum „Nota de plată”, „Oameni ca tine”, „Business pe timp de pandemie”, „PlayGround” sau „Solutions Journalism” care sunt orientate spre mediul de afaceri și își caută istoriile sau oamenii. În acest proces rolul antreprenorilor este foarte important”.
„În cei șase ani cât există pe piață, newsmaker.md abordează subiecte nu doar despre drepturile omului ci și despre drepturile afacerilor: problemele care există, cum se descurcă în această perioadă. Face acest lucru într-un mod echidistant și transparent.”, menționează Natalia Melnic, redactor la Departament economic din cadrul platformei newsmaker.md
Solicitarea din ambele părți a fost ca să existe o deschidere mai mare de colaborare între antreprenori și media. Primii să nu ezite să apeleze pentru suport în mediatizarea unor subiecte, iar presa, în limita posibilităților și a politicii editoriale a instituției să fie receptivă la propunerile care există sau care urmează să fie.
Dacă nu ai avut posibilitatea să participi la eveniment, aici poți urmări înregistrarea acestuia.
Această activitate a fost organizată cu suportul Centrului Internațional Private Enterprise, Friedrich Naumann Foundation for Freedom și a proiectului Optim. Conținutul acestuia nu reflectă neapărat viziunea donatorilor. Proiectul „SMEs resilience in crisis times” vine în ajutor întreprinderilor mici și mijlocii din țară, facilitând comunicarea dintre IMM-uri și autorități, participarea la discuții și oferirea de posibilități în timp real.