RESPIRO.MD - PSIHOLOGI LA UN CLICK DISTANȚĂ | AIMM

RESPIRO.MD – PSIHOLOGI LA UN CLICK DISTANȚĂ

În 2023, AIM a lansat programul E●comerț: de la zero la profit, prin intermediul căruia îi ajută pe antreprenorii din Moldova să-și dezvolte afacerile pe online și să-și crească vânzările.  Respiro.md este o platformă care le permite psihologilor să-și creeze propriul birou virtual, prin care pot oferi consultanță online clienților săi.  Alexandru Vulpe, cofondatorul Respiro.md, este unul dintre beneficiarii programului de mentorat al programului. Echipa noastră a discutat cu el despre provocările și beneficiile lansării afacerii pe online. 

Cum ați început afacerea dvs. în comerțul electronic?

Ideea platformei Respiro a apărut în timpul pandemiei Covid-19, din necesitatea de a oferi programare online și achitări online în perioada în care persoanele erau izolate și totodată aveau nevoie de suport psihologic. 

Pe platforma Respiro specialistii psihologii sunt verificați, astfel încât publicul larg să poate găsi un psiholog cu actele în regulă și studii, care are dreptul să ofere servicii psihologice și deține calificările necesare.

Cum ați gestionat primele provocări și obstacole întâmpinate în această industrie?

Pentru a putea încorpora plățile online cu o bancă comercială, era nevoie de o listă de acte elaborate de un jurist, ceea ce a reprezentat primul obstacol, având costuri foarte mari, cu un tarif de 60 € pe oră. 

Am depus dosarul la bancă și am urmat încorporarea opțiunii de achitare online. La orice transfer internațional banca reține o taxă de 3,5%, publicul nostru țintă fiind preponderent diaspora. 

În plus, am întâmpinat erori tehnice privind procesarea plăților la bancă. Exista și un comision de garanție, în care timp de 180 de zile se rețineau 10% din fiecare tranzacție, afectand fluxul banilor.

Cum ați depășit aceste provocări și ce lecții importante ați învățat din această experiență?

Încă nu am găsit o soluție, dar sperăm să vină Stripe în Moldova, ceea ce ar putea reprezenta o soluție pentru platforma noastră. De fiecare dată când ne-am adresat băncii, mesajul a fost că problema este de partea noastră.

Care sunt principalele beneficii pe care le-a adus comerțul electronic afacerii dvs.?

Plata online este modul unic de achitare pentru serviciile noastre, iar comerțul electronic este esențial pentru existența afacerii noastre. Opțiunea de achitare în avans disciplinează clienții, aceștia își asumă un angajament pentru sănătatea lor emoțională, iar reprogramarea sau anularea nu poate fi făcută mai puțin de 24 de ore înainte. 

Mulți dintre clienții noștri sunt din diasporă, iar opțiunea de plată online facilitează interacțiunea și accesul la suport psihologic.

Cum v-a influențat programul de mentorat în dezvoltarea afacerii dvs. în comerțul electronic?

Am înțeles de la mentor că este foarte important să ții evidența modului în care utilizatorii folosesc website-ul sau aplicația ta, aceasta ajutându-te să înțelegi direcția în care trebuie să meargă afacerea ta pentru a avea succes.

Care au fost cele mai valoroase sfaturi sau resurse primite de la mentor?

Studiază concurența și învață din greșelile lor pentru a face mai bine.

Există noi direcții sau strategii pe care doriți să le explorați pentru a vă extinde afacerea?

Dorim să integrăm modalități alternative de plată, precum Stripe sau PayPal, pe lângă sistemul de e-commerce oferit de băncile din Moldova. Problema momentan este că nu există un cadru legal pentru aceasta în Republica Moldova.

Ce sfaturi ați oferi altor antreprenori mici și mijlocii care își doresc să se implice în comerțul electronic?

Configurați corect instrumentele de analiză de la început, cum ar fi Facebook Pixel și Google Analytics, pentru a înțelege modul în care utilizatorii interacționează cu website-ul sau aplicația dvs.

Proiectul “Digitalization resource hub for SMEs” este implementat de AIM, cu sprijinul  Proiectului Tehnologiile Viitorului finanțat de USAID, Suedia și Marea Britanie