AIM lansează discuții asupra Ghidului pentru Micul Business la Cahul | AIMM

AIM lansează discuții asupra Ghidului pentru Micul Business la Cahul

Pe 3 Martie AIM a organizat primul atelier de lucru – Cum dezvoltăm o afacere în Moldova, care s-a desfășurat în orașul Cahul. Evenimenul a fost organizat în parteneriat cu CEDA și cu suportul Agenției Elvețiene de Dezvoltare și Cooperare, în contextul implementării proiectului ‘Development of SMEs ecosystem in Moldova’ finanțat de Agenția Elvețiană de Dezvoltare și Cooperare.

Una din activitățile proiectului este realizarea Ghidului pentru Micul Business. Procesul de elaborare a ghidului are un carater participativ, prin care AIM implică antreprenorii cu experiență, întreprinzătorii, care sunt la o etapă incipientă în dezvoltarea unei afaceri și tinerii interesați de domeniul de antreprenoriat, pentru a discuta asupra conținutului ghidului și a colecta feedback-ul din partea participanților.

Evenimentul a început cu un cuvânt introductiv din partea directorului executiv al AIM, Liliana Busuioc, care a prezentat activitatea AIM, a vorbit despre proiectul – Development of SMEs ecosystem in Moldova – și a prezentat scopul evenimentului.
Workshopul a fost condus de Olga Șuleanschi, Coordonator de programe,CEDA și Elena Bordeian în calitate de traineri. La eveniment au participat atât antreprenori cât și persoane care tind să-și deschidă o afacere, economiști, cadrul didactic și tineri. Acesta a început cu un atelier practic prin care participanții au fost încurajați să socializeze și să împartă percepțiile lor despre semnificația antreprenoriatului. Participanții au asociat antreprenoriatul cu bani, finanțe, profit, pasiune, interes și o continuă soluționare a problemelor.

Atelierul a continuat cu discuții asupra conceptului ghidului. În speță, participanții au discutat despre avantajele ghidului la etapa incipientă, la etapa de dezvoltare a afacerii, ideile de îmbunătățire a conținutului ghidului și existența unor aspecte necunoscute care ar necesita precizări sau clarificări, precum și importanța indicatorilor de performanță pe parcursul activității.
În urma discuțiilor și dezbaterilor active, participanții au apreciat din plin utilitatea ghidului pentru domeniul de business, au venit cu păreri, percepții și recomandări precum elaborarea unor formule generale ce ar ajuta antreprenorii ce își desfășoare activitatea în domeniul comerțului și producerii, valoarea comunicării directe și indirecte din partea întreprinderilor și necesitatea unei dezvoltări sustenabile a culturii de afaceri în Republica Moldova.

Disclamer: Acest eveniment a fost elaborat cu suportul Agenției Elvețiene de Dezvoltare și Cooperare și această publicare nu reflectă neaparat opinia donatorilui.